reklama

O princenznách, meditácii a všežravcoch

Voľakedy som bola princeznou. Dávno pred tým, než som sa stala mamou. Nikomu som to nepovedala. Aj tak by to nepochopili. Radšej som sa omotala veľkou bielou plachtou, na hlave upravila hodvábnu šatku podobnej farby a už aj sedím na stoličke a vládnem. Pohľadom neprítomná, ďaleko stratená vo svojich snoch. Rodičia boli veľmi benevoletní a tak som pri okne mohla sedieť celé hodiny. V škole boli menej zhovievaví. Dobré známky a výsleky im nestačili. Chceli aj moju dušu, vlastne pozornosť. Ako som povedala, vôbec tomu nerozumeli a ja som nič vysvetľovať nechcela. Nebojovala som o svoje kráľovstvo tu na Zemi. Stačil mi Môj svet. Nebol vždy o princenznách. Niekedy som proste bola inde a myslela na Nič. Časom som prišla k záveru, že som v tom sama a teda som čudná. Oveľa neskôr som sa dozvedela, že niektorí dospelí to trénujú dlhé roky - učia sa nehybne sedieť a myslieť na nič. Vraj sa to volá meditácia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu

Teraz som mama a mám doma princeznú. Ona je ale princezná iného druhu. Nemedituje. Nerozjíma. Svoje predstavy realizuje priamočiaro s absolútnou prirodzenosťou. Je to ten druh zhmotnenej princeznej. Kričí to z nej aj bez slov. Takmer každé oblečenie MUSÍ byť ružové. Máme ružového koníka, ružové topánky, ružový vankúšik atď. I detský počítač je ružový. Ako inak? Biela farba je akceptovateľná. Ak ste to nepochopili na prvý pohľad, ona Vás určite usmerní. Vznešeným hlasom poučí všetkých neznalých. Vždy. Nikdy sa neunaví. Snažím sa byť rovnako chápavá ako boli moji rodičia, no je to o niečo drahšie a celkovo náročnejšie. Na priestor, čas a nie zriedka mám problém i s akceptovaním vkusu. Ťažký oriešok. Nekompromisná snaha o presadenie svojho naráža na môj čiastočný odpor realizovať vlastné sny. Hmmm, ale... Nuž neviem, či mal môj svet takúto podobu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri príprave desiaty zachytím polovicu raňajkového rozhovoru deväťročného syna a dcéry, alias princezny. Osvietený brat vysvetľuje o päť rokov mladšej sestre podstatu rozdielov medzi bylinožravcami, mäsožravcami a všežravcami (pre mňa z neznámych príčin, kde sa vzala táto téma). Celú prednášku princezná pozorne počúva a neprerušuje učiteľa. Reakcia na záver výkladu, "No a my sme všežravci tiež. Aj ja som, aj ty si všežravec," je:

"Ja nie som všežravec, ja som princezná!"

Sprievodné buchnutie pästičkou do stola nechýba. Z kuchyne sa trošku škodoradostne ozvem: "Ale to princezny nerobia!"

Tatiana Cocherová

Tatiana Cocherová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som dobrodruh i zodpovedná mama... čo s tým? :) Zoznam autorových rubrík:  Z ČínyZe ZáhoráZ BretónskaSúkromnéOstatné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu