reklama

E-mail z Číny

Nasledujúci e-mail je z čias, keď som náš pobyt v Číne prežívala emocionálnejšie a najviac času sme (ja a moje vydúvajúce sa bruško) trávili doma pred televízorom s vyloženými nohami. Neprezrieravo som si nepriniesla mnoho kníh... Ospravedlňujem sa za štýl, e-mail je takpovediac v „pôvodnom znení“. Vysvetlivky sú v kurzívach.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

„Ahoj Zuzka,

práve som sa rozčúlila nad čínskou povahou alebo kultúrou, či čo to je, a spomenula som si na teba... takže sa ukľudním a napíšem ti pikošku dňa.

Od 1.10. sú v Číne sviatky a všetko je zatvorené až do pondelka (asi vieš, 60. výročie založenia republiky). Večer 30.9. (v stredu) si idem veselo pozriet HBO alebo niečo podobné (vysielané v reči pre mňa zrozumiteľnej). Teším sa na "Zúfalé manželky", ale čo sa nestalo, programy nefungujú. Iba čínske. Namiesto Zúfalých manželiek čumím na programe číslo 77 na čiernotu so žltým domčekovým písmom a červeným výkričníkom v strede. Nerozumiem, no tuším, čo to znamená. Voláme agentovi, nech zistí, čo sa deje. Volá späť, vraj China TV má výpadok a že by to malo byť neskôr v poriadku (obzvlášť si všimni výraz neskôr - žiadne konkrétne sľuby či odpoveď ti Číňan nedá). Dnes sme volali Markovi (to je ten 40-ročný pilot, sympoš z UK ako som ti minule spomínala), on býva v tom istom komplexe ako my. Zistili sme, že u Marka China TV žiadny výpadok nemá!!! Záhada, alebo tu niekto klame? Voláme Jackovi ešte raz (tak sa volá agent z realitky), lebo máme podozrenie, že majitelka nezaplatila káblovku. Jack volá o 15 min s odpoveďou. Vraj majitelka ešte raz volala do China TV a že sa moc ospravedlňuje ona PRÁVE zistila, že zabudla zaplatiť, ale momentálne je v Hong Kongu, takže nič robiť nemôže. Chudák Jack nám sľúbil, že dlh vyplatí on osobne a všetko dá doporiadku ešte dnes.... chudák Jack si asi myslí, že nevieme, že nič nevybaví, lebo všetko je zatvorené. Ale hlavné je, že vsetci čínski účastníci tejto príhody sa veľmi snažili, aby nikto nestratil tvár (predovšetkým bohatý majiteľ/ka bytu), čo je snáď najdôležitejšia vec pre Číňana. Že to stojí očividné klamstvo nikomu neprekáža. (Číňanom určite a že by mohlo nám, nie je dôležité, alebo im to ani nenapadne.) Veľmi som sa pobavila, žiaľ aj predpoveď počasia je proti nám a hlási dážď. Takže ostávame odkazaní na zásobu dévédečiek, čo sme prezieravo nakúpili za 80 týchichcentov (t.j. 8 eurocentov) za kus (po vyčerapávajúcom vyjednávaní a množstevnej zľave).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Toľko pikoška dňa.

Táňa“

Momentálne sme v Európe a hoci si pobyt veľmi užívame, už sa neviem dočkať návratu do Číny. Teším sa na druhý diel (rok) nášho dobrodružstva.

Tatiana Cocherová

Tatiana Cocherová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som dobrodruh i zodpovedná mama... čo s tým? :) Zoznam autorových rubrík:  Z ČínyZe ZáhoráZ BretónskaSúkromnéOstatné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu